آروین پلاست
خانه / بطری / بطری پت(PET) چیست ؟

بطری پت(PET) چیست ؟

بطری پت(PET) چیست ؟

 

بطری پت

از بطری پت برای تبدیل ماده خام پلاستیک، به بطری‌های کاربردی استفاده می‌شود. بیشتر استفاده از بطری پت در صنایع نوشیدنی و تولیدی میباشد . در فرآیند تبدیل مواد پلاستیک به بطری‌های قابل استفاده، از حرارت بالا استفاده می‌شود تا دمای وارد شده به پریفرم بتواند مواد خام پلاستیکی را به اندازه کافی منبسط نماید.
بطری پت دارای شکل های مختلف است که باعث می‌شود تا بطری‌های پلاستیکی با ظاهر های مختلف تولید شوند. قالب‌های پریفرم در بسته بندی انواع آب میوه‌ها، محصولات لبنیاتی، سس، روغن و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای بسته بندی برخی از مواد غذایی نیز از قالب‌های پریفرم استفاده می‌شود تا محصول نهایی تولید شده دارای کیفیت قابل قبول باشد.

تولید بطری پت
فرآوری پت و تبدیل آن به بطری پت شامل دو مرحله ی اصلی می باشد. در زیر دو مرحله تولید بطری Pet را توضیح خواهیم داد.
✔ مرحله ی اول:
ابتدا ماده پت توسط قالب گیرهای تزریقی و دستگاه های تزریق پلاستیک تبدیل به یک بطری های کوچک (همانند لوله های آزمایشگاهی) تبدیل می شود. تنها تفاوت این لوله ها با لوله های آزمایشگاهی ، علاوه بر جنس آن ها، این است که این بطری ها  در همین مرحله ی اول جای درب آن ها همرا با درب و شیارهایش تشکیل خواهد شد . به این محصول به دست آمده ی اولیه بطری، اصطلاحا پریفور می گویند.
✔ مرحله دوم و نهایی:
در این مرحله که شکل نهایی بطری شکل می گیرد، پرفورم تولید شده در مرحله ی قبلی ، مجددا گرم شده و کشیده می شود. این کار توسط دستگاه بادکن پت با باد گرم انجام می گیرد. این دستگاه ها با سرعت های بالا انواع بطری Pet را تولید می کنند
بررسی سمی بودن PET
PET ها به لحاظ بیولوژیکی خنثی هستند. ابه همین خاطر جلد و بسته بندی ای مطمئن و بی خطر برای انسان ها می باشند. این مواد اگرکه توسط انسان ها و حیوانات بلعیده شوند خطرناک نمی باشند و هیچ سمیتی ندارند و هیچ تهدیدی برای انسان ها در بر ندارند و تاکنون نیز گزارش نشده است.

مقایسه بطری PET و بطری پلاستیکی PP
در مورد مقاومت در برابر ضربه ، لیوان های پلاستیکی PET کمی بهتر از ظروف PP هستند.
از آنجا که ظروف PET مانع اکسیژن بهتری نسبت به ظروف PP فراهم می کنند ، می توانند طعم و رایحه غذایی را که در آنها قرار می گیرد حفظ کنند ، اما ظروف PP مانع بهتری برای رطوبت و همچنین الکل یا مواد شیمیایی هستند.
تفاوت بطری PET و جار
ظرف های جار پت پلاستیکی دارای تنوع بسیار بالایی در قالب می باشند و کاربردهای زیادی همچون بسته بندی مواد غذایی مانند عسل، شیره، زیتون، حبوبات، ادویه، ترشیجات و … دارند .

انواع بطری پت کدامند ؟
در این بخش قصد داریم به معرفی انواع بطری پت بپردازیم تا شما بهتر و بیشتر با کاربرد انواع آن آشنا شوید. این بطری ها گزینه مناسبی برای بسته بندی روغن زیتون ، عسل ، نوشیدنی ها  و … می باشد.
بطری پت کتابی
بطری پت کتابی یکی از انواع بسیار مستحکم و بادوام هستند که در حال حاضر در دو رنگ قهوه ای و بی رنگ در دسترس قرار دارند. دلیل نام گذاری این بطری ها به نام کتابی این است که دارای حالت کتابی هستند و می توانید آن را در جاهای مختلف مانند کیف ، جیب  و لباس خود قرار دهید و به آسانی حمل کنید. بطری پت کتابی دارای سایز ها و ابعاد مختلفی است که می توانید بر اساس نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

 

 

بطری پت دارویی
همانطور که از نام بطری پت داروئی مشخص است برای بسته بندی دارو و انواع قرص از آن استفاده می شود. این بطری ها معمولا دارای ظرفیتی بالغ بر ۳۰ تا ۳۵ cc هستند و از دوام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند. زیرا برای مصرف دارو هستند و داروها بسیار حساس هستند و باید در محفظه هایی قرار بگیرند که کمترین آسیب مانند تغییرات دمایی ، ضربه و شکستگی به آن ها وارد شود. معمولا بطری پت دارویی از طرف شرکت های دارویی خریداری می شود نه افراد عادی.
.
بطری پت ادویه
بطری پت ادویه ای را می توان نوعی بانکه نیز دانست که برای قرار دادن ادویه و پودرهای آشپزی مورد استفاده است . بطری پت ادویه دارای درب مخصوصی است که برای پاشیدن ادویه مناسب می باشد.

بطری پت گلاب
از بطری پت گلاب نه تنها برای ریختن گلاب بلکه برای تمام مایعات شفاف استفاده می شود تا شفافیت و زلال بودن آن دیده شود. مثل گلاب و سرکه و عرقیجات این بطری ها کاملا بی رنگ هستند و در ابعاد مختلف تولید می شوند. بطری پت گلاب دارای شکلی استوانه ای می باشد.
بطری پت استوانه ای
در خصوص معرفی انواع بطری پت باید بگوییم که بطری پت استوانه ای از رایج ترین بطری هایی است که توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد و از آن ها برای نگهداری مواد شوینده ، مایع ظرفشویی و … استفاده کرد.
بطری پت اسپری
بطری های پت اسپری در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید می شوند و هر کدام نیز می توانند کاربرد های مختلفی داشته باشند
.

بطری PET مایع ظرفشویی
بطری های ظرفشویی در مدل و طرح های متنوع و زیبا در حجم های مختلف تولید می شود، برای آشنایی بیشتر انواع بطری های پلاستیکی ظرفشویی را برای شما بیان می کنیم.
انواع بطری PET مایع ظرفشویی
⦁ بطری مایع ظرفشویی ۱ لیتری
⦁ مایع ظرفشویی ۹۰۰ سی سی
⦁ مایع ظرفشویی ۴ لیتری
⦁ مایع ظرفشویی نیم لیتری

معرفی انواع بطری پت از لحاظ ظرفیت
بطری پت ۵ لیتری
بطری‌های پت با ظرفیت بالا از ۱ تا ۵ لیتر گنجایش دارند. این نوع از بطری به واسطه ماشین آلات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تولید می‌شوند و دارای درب های رنگی و مختلفی می باشند. این بطری ها زیبا هستند و می توان برای مصارف مختلف خانگی و تولیدی از آن ها استفاده کرد.
بطری پت ۱ لیتری
بطری پت ۱ لیتری از متداول ترین انواع بطری پت می باشد که معمولا قطر دهانه آن کمتر از ۳ سانتی متر یعنی ۲۸ میلی متر می باشد. از این بطری ها برای نگهداری آب ، نوشابه و سایر نوشیدنی های گوارا استفاده می شود.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
شرکت آروین پلاست
 مدیر عامل شرکت: آقای مهدی خدابخشی
مشاور مشتریان: 09125187269
آدرس آی دی ایسنتاگرام: doplastic@
پست الکترونیکی: mehdikhodabakhshi1981@gmail.com

مطلب پیشنهادی

مروری بر خصوصیات و معیارهای مرغوبیت بطری های پت

مروری بر خصوصیات و معیارهای مرغوبیت بطری های پت بطری پت و کاربرد وسیع آن، …

تماس بگیرید