آروین پلاست
خانه / بطری پت / آیا بطری های پلاستیکی برای استفاده مجدد ایمن هستند؟

آیا بطری های پلاستیکی برای استفاده مجدد ایمن هستند؟

بطری پلاستیکی

آیا بطری های پلاستیکی برای استفاده مجدد ایمن هستند؟
اگر از حامیان محیط زیست باشید، احتمالاً ترجیح می دهید از بطری پلاستیکی استفاده کنید تا اینکه بطری پلاستیکی نو خریداری کنید. اگرچه این دلیل قابل درک است، اما شاید این کار، چه برای محیط زیست و چه برای سلامتی تان گزینه خوبی نباشد.

مراقب آلودگی میکروپلاستیک باشید
محققین آب بطری تولید کنندگان متعدد در چندین کشور را تجزیه و تحلیل کرد. محققان دریافتند که ۹۳ درصد از آنها آلوده به ریزپلاستیک ها هستند.
میکروپلاستیک ها ذرات ریز پلاستیکی هستند که از ظرفی که در آن قرار دارند به مایع یا غذا نفوذ می کنند. استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی با کد های #۱ و #۲ احتمالاً در مواقعی مناسب میباشد ، البته به شرطی که نکات احتیاطی رعایت شود.
مراقب ترک ها و فرورفتگی های بطری باشید
بطری های پلاستیکی از هرنوع اگر حتی علائم جزئی ساییدگی مانند ترک خوردگی یا فرورفتگی داشته باشند، اصلا نباید مجدداً مورد استفاده قرار گیرند. این باعث می شود مواد شیمیایی به راحتی از آنها خارج شوند. به خاطر داشته باشید که این پارگی‌ها میکروسکوپی بوده و به سختی قابل مشاهده هستند. این یکی از دلایلی است که بطری های پلاستیکی یکبار مصرف برای استفاده مجدد توصیه نمی شود.
اجازه ندهید بطری های پلاستیکی گرم بشوند
داغ شدن بطری های پلاستیکی خطرناک است. داغ شدن این بطری ها به مواد شیمیایی درون آن ها اجازه خروج می‌دهد. بطری های پلاستیکی را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

بین استفاده با آب گرم و صابون بشویید
بطری های پلاستیکی باید بین استفاده شسته شوند تا باکتری ها را در خود جای ندهند. از آب صابون گرم (نه داغ) برای شستشوی آن ها استفاده کنید.

آیا همه بطری های پلاستیکی قابل بازیافت هستند؟
بازیافت بطری های پلاستیکی به آنها زندگی دوم خواهد داد . پلاستیک بازیافتی می تواند به محصولاتی مانند لباس، مبلمان و بطری های پلاستیکی جدید تبدیل شود. بطری های پلاستیکی که قابل بازیافت نیستند، به طور متوسط ۴۵۰ سال طول می کشد تا در محل دفن زباله تجزیه شوند.
اگرچه بیشتر بطری های پلاستیکی قابل بازیافت هستند، اما بسیاری از آنها در محل دفن زباله یا زباله سوز به سر می برند، زیرا مردم آنها را بازیافت نمی کنند. بسیاری از بطری های پلاستیکی نیز زباله می شوند و اقیانوس های ما را مسدود کرده و به زندگی دریایی به شدت آسیب می رسانند.
نیازی به مرتب کردن کدهای بطری نیست، اما آنها را بشویید
برای بازیافت بطری های پلاستیکی خود، نیازی نیست آنها را بر اساس کدهای پلاستیکی مرتب کنید. این کار به طور خودکار در اکثر مراکز بازیافت انجام می شود. با این حال، قبل از بازیافت بطری های خود، آنها را بشویید.
همه بطری های پلاستیکی قابل بازیافت نیستند
بطری هایی با کد بازیافت شماره ۷ قابل بازیافت یا استفاده مجدد نیستند. اجتناب از استفاده از بطری هایی با این کد ممکن است برای شما و خانواده شما و همچنین برای کره زمین و اقتصاد ملی ما منطقی باشد
.

 

ابداعات جدید در زمینه پلاستیک
اکثر پلاستیک ها برای بازیافت طراحی نشده اند. با در نظر گرفتن این موضوع، اخیراً نوع جدیدی از پلاستیک توسط دانشمندان آزمایشگاه ملی لارنس برکلی ساخته شده است. این ماده پلی (diketoenamine) یا PDK نامیده می شود. می توان آن را در سطح مولکولی از هم جدا کرد و به هر شکل جدید، از جمله بافت، رنگ یا شکل متفاوت، بدون آسیب رساندن به کیفیت یا عملکرد اولیه، بازیافت کرد. این نوع مواد در مراکز بازیافت راحت تر مرتب می شوند.
چرا بطری های پلاستیکی برای محیط زیست ما مضر هستند
سازمان ملل تخمین می زند که سالانه حدود ۳۰۰ میلیون تن پلاستیک تولید می شود. از این تعداد، بیش از ۸ میلیون تن به اقیانوس های ما راه پیدا می کند. در آنجا صخره های مرجانی را آلوده می کند و پستانداران، ماهیان و پرندگان دریایی را که پلاستیک را با غذا اشتباه می گیرند، می کشد.
فرآیند تولید انواع پلاستیک به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد. علاوه بر این، سموم و آلاینده ها را در هوا، آب و آبهای زیرزمینی منتشر می کند. این امر به گرم شدن کره زمین کمک می کند و بار سمی کره زمین را افزایش می دهد و بر انسان و حیوانات تأثیر می گذارد.
بطری های پلاستیکی خیابان های ما را آشغال می کنند و چشم انداز ناخوشایندی ایجاد می کنند. اگر هم سوزانده شوند، سموم را در محیط آزاد می کنند که به مشکلات بهداشتی و محیطی منجر می‌شود.
وقتی توجه می کنید که اکثر بطری های پلاستیکی برای یکبار مصرف طراحی شده اند، راه حل روشن است: از بطری های پلاستیکی کمتری استفاده کنید. آنها را با راه حل های دائمی جایگزین کنید که آسیبی مشابه به محیط ما وارد نمی کند.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
شرکت آروین پلاست
 مدیر عامل شرکت: آقای مهدی خدابخشی
مشاور مشتریان: 09125187269
آدرس آی دی ایسنتاگرام: doplastic@
پست الکترونیکی: mehdikhodabakhshi1981@gmail.com

مطلب پیشنهادی

خط تولید بطری پت

خط تولید بطری پت تمامی بطری‌های حامل نوشیدنی‌های گازدار آب‌معدنی، آب رادیاتور و… از جنس …

تماس بگیرید